Whiskey och startskottet på altan

ja då var vi här igen. För ANDRA dagen irad... nu är jag på gång som sagt...

Dagen började med besök från norröver. Thomas och Malin med kids var på besök och inspekterade arbetet på gräsmattan och hjälpte oss med kladdkakan som Annah slavade ihop under morgonen. Den är så jävla god att man börjar dreggla bara man tänker på den. Det var första gången som hela familjen Isaksson var på besök hos oss i Piteå. Det kommer säkerligen bli fler besök. Så länge kladdkakorna kommer på löpande band iallafall :P

Isakssons for hemåt igen strax efter lunch och då var det bara att plocka upp spaden och börja med altanen. Jag har tagit lite bilder men just nu är jag lite för lullig för att slänga ut bilder. Jag är glad över att jag kan skriva ordentligt :) Jag återkommer till anledningen bakom detta lite längre ner.

Arbetet med altenen har som sagt börjat. I dagarna som har gått så har jag åkt land och rike runt och samlat in material till altanen. Vem kunde tro att skruvplintar skulle vara en raritet av rang i hela norrbotten. Jag hittade tillslut ett parti om 15 stycken på Järvenpää eller vad de nu heter i Luleå. Jag har även varit på världens bästa brädgård och hämtat det virke jag behöver. Jag lämnade bara en lista på det jag ska ha och några timmar senare ringer de och säger att de har allt lastat och klart på ett släp, det är bara att komma och hämta. Underbar service. Som min kära distriktchef brukar säga. "- Som kund så köper man inte bara en produkt eller en tjänst, man köper TID, tid som man kan lägga på annat istället för att t.ex. stå och lasta virke på en släpkärra" Mycket klocka ord visar det sig.

Kvällen kom väldigt snabbt och så också myggorna. Helvete vad de är på mig när jag försöker jobba. Jag fick ner hälften av plintarna i backen idag. Resten gör jag imorgon. Det borde inte ta mer än någon timme eller två. Jag får lägga in bilder imorgon. Jag har då gjort det ganska seriöst iallafall med pinnar med sån röd tråd mellan varje pinne så att altanen blir raaaaaaak :P

Senare under kvällen så knackar det på dörren. Där står en av mina grannar med en flaska whiskey och säger "Tjenare Hasse, vi har ju inte haft möjlighet att lära känna varandra ännu, ska du komma över på en stänkare?".
Jag fick direkt flashbacks till Beckfilmerna där han grannen vill att Beck ska komma över på en stänkare i slutet av varje film. Men till skillnad mot Beck så är inte jag den som tackar nej till en stänkare en lördag kväll. Det slutade med att jag satt tillsammans med grannen och en av de andra grannarna och klunkade Whiskey i tre timmar. Tack och lov så visste jag att kroppen har jobbat hårt i veckan så varvade vatten och tog endast två glas whiskey för att inte bli apkalas :) Men det var ett riktigt trevligt möte med ännu en granne. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag har världens bästa grannar.

Nu ska jag försöka varva ner lite för ikväll, kanske hitta lite mat i kylen. Blir alltid så jävla hungrig när jag har druckit. Jag har 4 km till jobbet så jag satt och räknade på vad en taxi hade kostat för att få sig ett DeLuxemål.... Jag landar på ca 400-500 spänn... Hade lätt kört på det om det inte varit för det faktum att jag förmodligen skulle somna innan taxin kommit hit igen. Men nog hade det varit gott som fan med en DeLuxe just nu....

Fortsättning imorgon, over n out!

/ Hasse

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för supergod kladdkaka! Vi kommer och hälsar på igen oavsett om ni bakat eller inte:)

Härligt med såna grannar. Vi hoppas på att våra blivande grannar är lika trevliga så att vi har några att ta en stänkare med på lördagkvällarna, haha.



Tror för övrigt att jag leder bloggligan;)

2010-06-13 @ 14:37:33
URL: http://alicesochastridsmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0