Trallen är påbörjad

Efter några dagars vila från både blogg och bygge pga regn så har vi idag kunnat fortsätta arbetet. Jag har fått låna en kapgeirsåg från en av mina grannar. Det är helt otroligt vilka fantastiska grannar vi har fått. Alla hjälper mer än gärna till med vad som helst och ingen vill ha någonting i gengäld. Jag har då tänkt bjuda in till en grillning när allt är färdigt för att visa min uppskattning.

Jag har ju syster Sara på besök häruppe i skogen också. Det började regna när hon kom hit så vi började undra vad hon ville oss för ont. Men nu har det ju slutat regna så hon är förlåten. Det var ju inte helt säkert att hon skulle ha möjlighet att komma när flygplanspiloterna började skrika om strejk. Men det löste sig ju och nu är mina kära syster installerad på plats i Piteå.

Jo, Annah fick träna att ta venprov på Sara och det gick utmärkt. Snällt av Sara att ställa upp, jag vägrar...

Imorgon ska Sara och resten av familjen ta en roadtrip till IKEA där de ska köpa inredning till Alice rum. Hon börjar bli en stor flicka nu så det är lika bra att hon får ett eget. Det är ju tapetserat och klart så bara att använda. Men det är lite väl kalt därinne nu eftersom det inte finns några andra möbler än en gästsäng. Men tanken är ju att vi ska fixa det imorrn. Eller att tjejerna ska göra det iaf. Jag får fortsätta bygga på altenen.

Just det, Börje, som jag har fått låna sågen av. Han skulle visa mig hur man använder den men det slutade med att han var kvar i tre timmar och hjälpte till att bygga. Om det betyder att han tycker att det är kul eller att han tyckte att altanen hittills ser för jävlig ut vet jag inte :)

Innan han gick hem så frågade han iallafall när jag skulle börja bygga imorrn igen och att han skulle komma förbi och kika lite och kanske såga en planka eller två.

Nu kommer det lite bilder.


[ Recept från Thomas och Malin. Oxfile och bladspenat med ost, sparris i bacon och lite pommes så att Wille skulle äta ]


[ Gräsmattan börjar titta fram nu. Sådde för ca 2 veckor sedan ]


[ Nån vecka eller två till så... ]


[ 5 rader lagda, 15 kvar ]


[ Den kommer att bli stoooor, men "everything is big in america" heter det väl ]


[ William på språng ]

Då hoppas jag att jag kan visa bilder imorgon på ett färdigt däck. Om bara vädret tillåter så ska det kunna gå vägen. Nu har vi ju fått upp farten och snitsen på hur man gör så hav förtröstan. Vi ska klara det här!

/ Hasse

Kommentarer
Postat av: Sonja o Roland

Härligt,snart får du sitta där o njuta av en öl eller två!!

2010-06-23 @ 08:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0