Stentrappan är väck

Tjolahopp

Då fick vi gå lös på stentrappan. Det blev inte med en bila som jag hade tänkt från början... Nej nej.... en 4 kg slägga och muskelkraft var den rätta medicinen. Det tog en stund, och det var jävligt tungt... Men nu är den död. Trappan alltså.

Jag har inte tänkt ta bort trappan. Den kan gått vila i frid under den blivande altanen. Det finns ingen anledning att forsla bort den egentligen. Det kan vara en "Dan Brown" hemlighet som de som bor här om 200 år får fundera på.

Här kommer lite bilder från utförandet av arbetet. William kände nog inte igen mig på en gång vilket gjorde att han blev en smula skraj. Men det kanske man kan förstå när man ser bilderna nedan :)


[ Lite hårdrock i bakgrunden och vips så har vi en musikvideo.. ]


[ Bit för bit ]


[ Sekunder senare så rasar det översta trappsteget ned i avgrunden med en duns ]


Fortsättning följer.... Imorgon kommer handkraft från Max och Skellefteå... Då blir det alla bärlinor på plats. Det börjar ta sig som sagt...

/ Hasse

Kommentarer
Postat av: Sara

Oj, har helvetet frysit över? Flyger grisar nu? Har du börjat blogga igen... bättre sent än aldrig ;). Du får väl döpa om bloggen till 'mitt liv som villaägare'. Ser fram emot att altanen är färdig så Annah och jag har någonstans att sola när jag hälsar på!

2010-06-14 @ 22:47:56
Postat av: mamma

Fan vad roligt... Att du börjar blogga alltså.

Kul att se dina dolda talanger... Altanen alltså.

Fina bilder på era fina barn, nu kan jag följa utvecklingen lite bättre när du bloggar vidare.

Kram till er alla 4.

2010-06-15 @ 16:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0