Första golvåsarna på plats

Idag har det varit full fräs från den sekunden jag klev upp till den då jag somnade.

08:52:
Chefen ringer - jag har tagit fel på en tid och slänger mig i bilen till jobbet och gör bort bokslutet (som f.ö. var riktigt bra den här månaden också så han förlåter mig säkert)

11:00-19:00:
Jobb ute på altanen i stort sett nonstop. Sista bärlinan på plats mot väggen och alla övriga bärlinor korrigeras mot den på väggen. Fick trixa till en specialare där altenen ska gå 45 grader från delen på två meter till delen på fyra meter. Jag hade ju två plintar över så jag använde dem och sågade en lina i vinkel med denna. (Se bild)

Jag har lagt ut och skruvat fast alla korta golvåsar. Sen började det regna samtidigt som batteriet i dragarn började lessna så jag bestämde mig för att göra dag och gå in.

19:05:
Lägger mig i soffan och tittar på Cars med William

19:10
Sover gott i soffan

20:30
Blir väckt för att säga godnatt till William

20:40
Sätter mig och börjar blogga

20:48
Skriver det här just nu


Bilder:


[ Överblick ]


[ Golvåsar fastskruvade + Min specialare i underkant av bilden ]


[ Från andra sidan ]


[ De verkar vara i linje också, "Bravo Hasse" hörde jag nån vråla ]


[ Bärlinor och plintar borta, nu är det åsarna kvar... ]

Förhoppningen är att det är acceptabelt väder imorgon och att jag kan sätta resten av åsarna då. Isåfall så blir det en resa till Degerängens Såg & Hyvleri. De är inte bara trevliga, de vet vad service är och är klart billigast.

Nu ska jag njuta med lite schemaläggning, woohoo! Men först ska jag rädda universum från IT och ATLAS...

/ Hasse

Kommentarer
Postat av: Sara

Ser bra ut! Men blir det inte väldigt stort?

2010-06-16 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0