Exakt en månad sedan hände det

Och nej, jag menar inte att det var en månad sedan jag skrev något i bloggen. Det är bara två veckor sedan. "Bara".

Jag har ju varit pappaledig i april och från första maj så är jag chef på restaurangen och det har tagit all min tid senaste veckan. Det känns som det är väldigt viktigt och direkt avgörande att jag lägger ner mycket tid på restaurangen nu på en gång så att jag kommer in i det ordentligt. Om jag gör det här halvdant så kan jag likagärna skita i det. För då kommer det att skita sig i vilket fall som helst.
   Sommaren står för dörren och vi kommer att få massor med gäster. I år är det lite speciellt med tanke på lågkonjukturen. Det kommer innebära att folk väljer att stanna i Sverige på semestern och jag kan garantera att Piteå kommer att vara ett attraktivt turistmål. På sommaren finns det verkligen hur mycket som helst att göra i Piteå. Speciellt för semesterfirande familjer. På vintern däremot, då är det dött.

Som rubriken antyder är det idag exakt en månad sedan Alice ploppade ut. Om vi ska vara helt exakta så får vi vänta ett par timmar. Kvart över tre nu inatt så är det exakt på minuten en månad sedan. Hittills så har allt gått bra. Hon äter riktigt bra och sover många timmar per dygn. Dock så har det blivit en vana med att hon är uppe 0300-0600 på nätterna vilket gör att vi blir lite som zombies på dagarna. Vi har ju William att ta hand om på dagarna. Det tar mest på Annah eftersom hon blir "låst" härhemma och när jag jobbar så har hon ju två småttingar att ta hand om. De är ju inte så jobbiga att ta hand om iofs, men när den ena är uppe på natten och den andra på dagen... ja.... då blir det lite jobbigt.
   Jag har precis nu lagt Alice, hon var uppe längre än vanligt nu i kväll. Med lite tur så kanske hon inte behöver vara uppe så länge inatt. Men det där vet man ju aldrig riktigt hur det går.

Båda barnen mår bra och det är det viktigaste för oss. Vi prioriterar oss själva ganska långt ner på stegen just nu även om jag måste prioritera jobbet ganska mycket nu när jag har tagit över som chef. Det innebär att min "egentid" är reducerad till noll. Jag har t.ex. inte skrivit i bloggen på två veckor, det ger kanske en fingervisning om hur det är just nu. Men vi ser ljust på framtiden och vet att om några månader så bor vi i Piteå och mat- och sovrutinerna för Alice är mer efter klockan. Sommaren kommer att vara slut och jag kan lägga mer tid på restaurangens framtid och analysera sommaren istället för att sköta sommarrusningen.

Apropå boende, så ringde mäklaren idag och beklagade sig över att han inte kommer få mer arvode då vi har lagt högsta budet på huset vi var och tittade på. I tidigare inlägg så hittar ni länk till Malmgatan 11. Vi ska dit igen på tisdag och ta en andra titt innan vi bestämmer oss för om vi vill gå vidare och ta en besiktning.

Det finns ju många plus och minus med huset som vi får väga mot varandra.
+
Läget - Mitt i Piteå, helt oslagbart läge, 5 min gångväg till jobbet
Storleken - 7 rum, 180 kvm
Planlösningen - Ett original, har aldrig sett något liknande
Villa - Är inte villa drömmen för alla?

-
Dyr - 1.200.000 kr är mycket pengar, det är liksom PITEÅ vi ska till.. inte Sthlm...
Gammalt - Charmigt javisst, men hur är skicket?
ADSL - 24/2 Mbit är ju inte dåligt, men bredband 100/100 vill jag ha.


Vi ska väga för- och nackdelar mot varandra och sen ta hjälp av besiktningsmannens ord så får vi se om vi slår till sen. Ingenting är spikat men vi gillade huset båda två och så länge besiktningen inte har något att anmärka på så tror jag att det blir affär.

Nu vaknade Alice igen..... fan... jag ska fara till jobbet om några timmar... ser inte ut som att det blir någon sömn inatt...

Jag får fixa bilder en annan gång...

- Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0