Uppdatering igen

Halloj, det var ett tag sedan jag skrev, jag ska bli bättre på att skriva nu sista tiden innan det är dags. Det är ju bara 2-3 veckor kvar nu innan det smäller.

Jag fick uppleva en fruktansvärd kväll härom kvällen. Jag jobbade kväll på jobbet och Skellefteå spelade sjunde och avgörande matchen borta mot Linköping. Det blev förlängning och de spelade länge. Alltså på riktigt lääänge. I tredje övertidsperioden vann Skellefteå när Kimmo Koskenkorva gjorde mål. Jag hade radion på ute i serveringen och jag hade vankat där av och an i några timmar när jag tillslut fick ge ifrån mig ett glädjetjut utan dess like. De fåtal gäster som var på restaurangen klockan 23:09 rykte till men fick varsin glass som plåster på såren. Det var sann lycka. Nu väntar Färjestad imorgon. Hemmamatch i Skellefteå Kraft Arena. Jag har fixat biljetter till Annah och mig. Det var över två år sedan Annah var på hockey senast. Så varför inte börja om med den första semifinalen för Skellefteå på 31 år :)

Jag har också räknat ut att om Skellefteå vinner en eventuell final i match 6 som då är på hemmaplan den 10 april. Så KAN det bli så att vi får barn samma kväll. Om jag då får en son så tror jag att jag måste döpa honom till samma namn som den som avgör. Jag får isåfall hoppas att det inte är Atvars Tribuncovs som avgör. Det namnet är lite... ja.... annorlunda. Fast å andra sidan, han är ju från Lettland och jag har ju lite familjeträd från Lettland så det kanske är passande. Men nej, Atvars kan han ju inte heta heller...

------------------------------------------------------
Du är på dag 263 av 280. (93,9%).
Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 3 fulla dagar (v37+3).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 4 apr 2009
Du har 17 dagar kvar till beräknad förlossning.
-----------

Vecka 38: 15 mar - 21 mar 2009

Kroppen: Om inte barnet vänt på sig själv kan det bli tal om sätesbjudning då barnet föds med baken/benen först. Om kvinnan har rymligt bäcken kan det gå bra, i annat fall brukar barnmorskan hjälpa till att vända barnet för att undvika sätesbjudning. Man får då vila en stund och sedan kopplar man in CTG och dropp med livmoderavslappnande medel. Barnmorskan trycker sedan försiktigt barnet i rätt riktning. Det kan vara smärtsamt för mamman och barnet kan vilja vända tillbaks igen varför vissa sjukhus väljer att göra kejsarsnitt istället.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

-----------

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Trogen läsare.

Skriv, skriv, skriv mer. Du har glimten i ögat och ordet.

Rättelse till tidigare info från dig: Barnet ökar TILL 3000-3500g och inte MED.

Håller faktiskt båda tummarna för SAIK.

Kramar till alla 3.

2009-03-18 @ 14:44:44
Postat av: Hasse

Jo jag tyckte oxå att den där texten såg konstig ut. Givetvis så ökar ju vikten TILL 3500g och inte MED 3500g på en vecka. Jag har kopierat texten rakt av från familjeliv där man kan följa sin graviditet. Korrekturläste faktiskt inte texten innan jag publicerade den :/



Men ni greppade vad jag menade :D

2009-03-18 @ 23:03:16
URL: http://loki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0