Ja snart är det sannerligen dags

Ja det slog mig på riktigt inatt på vägen hem från jobbet. Snart ska vi få ett till barn! Det är kanske bara en vecka bort. Det kanske är dags imorgon. Om vi skulle åka in till förlossningen imorgon så skulle det inte vara för tidigt på något sätt. 92% av alla barn föds mellan veckorna 38 och 42. Annah är i vecka 39 nu. Apropå det så måste jag fotografera lite. Det var några veckor sedan jag kastade ut lite nytagna bilder. Hon börjar bli stor nu. Eller som William säger, "Stoooo mamma".

Men vad ska det bli då? En till liten pojke? Eller blir det kanske en flicka? Jag hoppas bara att vi har lika mycket tur som med William. Dvs att förlossningen går bra och att barnet är välskapt och mår bra. Det ska bli väldigt spännande att se hur barnet ser ut. Det första man såg på William var att han hade väldigt mycket hår när han kom ut. Det är väl inte omöjligt att det blir samma sak den här gången. William fick ju dessutom det mesta av utseendet från Annah. Även om han var lik mig den första tiden så har det svängt över till Annahs utseende ordentligt. Men det är väl lika bra antar jag. Nog för att jag har mina stunder men att kalla mig en skönhet är nog att ta i. William har dock kvar mina stora ögon och mina stora öron. Tittar man dessutom på Williams farfar så finns det anledning att tro att de kommer att bli större ;)

Då var det dags för planeringen. Vad jag förstått så har Annah börjat tänka på "väskan". Alla ni som har åkt till förlossningen någongång i syfte att föda barn vet mycket väl vad "väskan" är. Den lilla väska man har med sig till förlossningen/BB med barnkläder, en bok, lite smink och sånt där som kan vara bra att ha när man är borta en natt eller två. Problemet är att alla kvinnor har en gen i sig som gör att de inte kan fara någonstans om så bara för en natt utan att packa med sig halva sitt liv. Men jag hoppas att det blir en lika liten väska som förra gången. Nog för att jag fick åka hem en gång medans vi var på förlossningen för att hämta mer grejer men men... Det må väl va antar jag...

Vi ser båda fram emot att få sätta barnet till världen och hoppas att allt kommer att gå bra.

- Hasse

Kommentarer
Postat av: sonja o roland /morfar\

Oj,vad det är spännande med en "bebbe"till.Vi längtar o väntar o är nyfikna förståss.

2009-03-27 @ 12:45:58
Postat av: Carro

Åhhh vad spännande!! Hoppas att allt ska gå bra!!

2009-03-27 @ 20:20:39
URL: http://caroline-a.blogspot.com
Postat av: Monica

29:e idag, blir det nån bebis? ;)

2009-03-29 @ 10:46:57
URL: http://moonkan.blogg.se/
Postat av: Sonja

Nya gissningar,min gissning är idag men morfar gissar den 6april o min kompis Eva den 5april.Spännande....

2009-03-30 @ 13:17:49
Postat av: Maria och Oskar

Vars är bebsen? Är den ute? :P

2009-03-31 @ 09:52:04
URL: http://lose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0