Cash is king!

Ja nu har jag ju hängt på Tradera i någon vecka eller två. Det här är facit:

6 utlagda annonser

4 av dem är avslutade och drog in 2100 kr
2 av dem avslutas imorgon är ligger på 500 kr just nu

Totalt: 2600 in


3 vunna auktioner
Stringhylla 800 kr
AIK-häfte 8 kr
Lazytown DVD 81 kr

Totalt: 889 ut


Netto: 1711 in
_______________________________

Hur bra som helst!

Sen fick jag deklarationen på nätet idag. Man kan ju gå in och tjuvkika vad man kommer att få tillbaka. Jag har ju en del milersättning att få pengar för eftersom jag pendlar till Piteå varje dag.
 Det slog mig då att 06 så började jag i Piteå i mitten av februari. 07 så kom Wille och då var jag hemma hela april. Båda de åren fick jag rikligt tillbaka på skatten. 08 så jag har bara jobbat och jobbat och jobbat. Dessutom så har vi haft bostadsrätten hela året och betalat ränta på det lånet. Så om jag fick rikligt med skatteåterbäring för 06 och 07 så kommer väl återbäringen för 08 att bli helt jävla magisk antar jag.

Jag jublade inombords över detta när jag konstaterat att det blir den bästa återbäringen någonsin.

Sen gjorde jag en snabb beräkning på vad bilen har kostat mig 2008.

Sen jublade jag inte mer....

Alla kostnader för bilen är ju budgeterad varje månad och återbäringen blir lite av en bonus kan man väl säga. Men ändå... bil är fan inte billigt. Av de där 11,39 kr/L man betalar så undrar man ju hur mycket som är för bensinen... Det finns ju såklart tabeller för det oxå men helvetes jävla piss vad mycket skatter de har bakat in i bensinen. Varför betalar man bilskatt för. Jag skulle vilja se en redovisning på vad bensinskatterna egentligen går till. Eller lägger de bara de pengarna på hög när det är dags att ge bidrag på några miljoner till något helt vansinnigt projekt...

Vi får aldrig veta...

I put my faith in Tradera... that´s where the money is...

- Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0