Syrran kommer syrran går

Ja då har syster Sara varit här i dagarna.

Vi har inte träffat Sara sedan i somras så det var kul att hon kom och hälsade på. Det lustiga är att jag åker och hämtar Sara på flyget och när vi kommer hem så har jag inte ens hunnit ta av mig skorna innan tjejerna har planerat in i IKEAtripp nästa dag och en Umeåtripp dagen efter det. Lite snabbt uträknat så har de planerat utflykter på 76 mil. Detta tog mindre än 20 sekunder att planera in. Givetvis utan mannens (jag) åsikter i ämnet. Det var liksom bara pang bom nu far vi...

Dock ska det sägas att IKEAresan faktiskt välkomnades av mig då både Annah och jag vill fixa till de sista grejerna till Williams rum. Egentligen inga jättestora grejer. Mer saker som, en sänglampa, några tygkorgar till leksaker, nån hylla till väggen. Ja småsaker liksom. Såna saker som man inte vet att man vill ha förens man ser dem i affären. Och vilken affär är bättre än IKEA i den kategorin? Vi ska se till att kasta in det vi köpt i Williams rum så ska jag ta en bild eller två till bloggen.

Vill även passa på att tacka mamma och pappa för de fina grejerna vi fick köpa för er räkning till Williams rum. Det blev madrass, kudde och täcke till Williams säng. Just i denna stund så sover William blott sin andra natt i eget rum. Och i egen säng! Han börjar bli stor nu vår lilla pojke. Vi är så stolta! Det går uppenbarligen riktigt bra för honom att sova i egen säng oxå. Första natten klarade han nästan helt igenom. Han vaknade runt 04 och ville ha välling. Det är inte vanligt att han vaknar mitt i natten och vill ha välling men det händer lite då och då. Så jag vet inte om han vaknade pga att han sov "borta" eller om han hade vaknat iaf. De sista timmarnas sömn fick han avnjuta i spjälsängen i vårat rum. Vi får se hur det går inatt. Förhoppningsvis går det utmärkt. Det är bara två månader kvar tills William blir storebror så vi ser gärna att han har lärt sig och vant sig vid att sova i sitt eget rum. Lika bra att ta den rutinen redan nu. Annah sa något om att var femte femåring fortfarande sover hos sina föräldrar. Tycker att det verkar märkligt. Ja William ska få lära sig att uppskatta sitt eget rum och att det är där han har sitt "private space" om han vill vara ifred någongång. Jag tycker att alla barn ska ha en plats där de vet att de får vara ifred om de är arga eller sura. Annars sticker de väl hemifrån och blir knarkare istället. Och det vill vi ju inte,,,

Det blev som sagt en IKEAtripp men Umeåresan fick vi ställa in. Dels var jag personligen inte jättesugen på att köra ytterligare 26 mil dagen efter IKEAtrippen, men även moder natur såg hellre att vi stannade hemma. Det började snöa och blåsa häruppe. Ordentligt. I Stockholm hade detta varit domedagen. Häruppe fick plogbilarna och traktorerna köra nån extravända så fungerade allt som vanligt. Dock var det inte så många som frivilligt satte sig i bilen. Jag åkte och hämtade Annah på skolan. Det är en resa på 2 km enkel väg. Det tog ett tag. Men då gick det å andra sidan inte att köra på skolområdet. 30 cm snöbollssnö och inga spår att köra i. Det var nära att jag hade fått stanna på skolan istället. Vi fick oss då hem tillslut.

Vi har oxå tillbringat några stunder på Elgiganten under veckan och tittat på kyl och frys. De vi har idag börjar bli lite gamla och de drar förmodligen jävligt mycket el. Man vet aldrig riktigt säkert om kylen verkligen gör som man säger åt den heller. Det som står högst upp kan vara väldigt kallt (isbitar i mjölkpaketet) och det längst ner blir aldrig riktigt kallt. Jag är lite osäker på att dom överlever speciellt många år till. Sara sa då iallafall att om vi hittar något paket vi skulle vilja ha så kan vi få låna en slant av henne. Efter några dagars övervägande så tog vi erbjudandet. Så nu står det ett sprillans side-by-sidepaket från Siemens i köket. Vi är mycket nöjda. Känns lite roligare att öppna kylen nu och veta att allt har samma temperatur. Även att lampan i skåpet tänds VARJE gång jag öppnar dörren uppskattas oxå.

Såååå, tack för den här veckan syrran! Vi ses om två månader!

Lite bilder kanske?



[ Gamla kyl och frys med överskåp ]


[  Nya skåpen, vi måste köpa en till tapetrulle ser jag... ]


[ Kylskåp insida ]


[ Frys insida ]

Ska se om jag har några nya på William


[ Han har lärt sig att blixten bländar... ]


[ Meh, har var det ju ingen blixt juu ]


[ Softar på bordet, men där får du inte vara juu?! ]

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Mrs Thinkalot

Men herre-satan vad vacker han är! Nu syftar jag på sonen och inte på kyl/frysen.... ;-)

2009-02-08 @ 12:23:08
URL: http://www.mrsthinkalot.se/
Postat av: Lina

haha, jo jag kan verkligen tänka mig det, än så länge äter han juh bara och sover i princip :P snart har du en till att hålla reda på:) var det i April bebisen var beräknad?

2009-02-08 @ 13:18:30
URL: http://linamarklund.blogg.se/
Postat av: Roland o Sonja

ja.den var toppenfin,men William är mycke finare o duktig också som sover i ensam i sitt rum,o skicka en hälsning till faster Sara o tacka för "titten"

2009-02-08 @ 14:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0