Graviditetsupdate

Då blir det lite klippa och klistra från Familjelivsidan.

------------------------------------------------------------------------------

Du är på dag 236 av 280. (84,3%).
Du är i vecka 34.
Du har gått 33 fulla veckor och 4 fulla dagar (v33+4).
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Lör 4 apr 2009
Du har 44 dagar kvar till beräknad förlossning.

------------------------------------------------------------------------------

Vecka 34 - 15 feb - 21 feb 2009
Kroppen: Under slutet av graviditeten är det vanligt att värkarna ändrar sig en aning. ibland kan det kännas som om lungorna trycks uppåt och man får svårt att andas för en stund. Ibland kan förvärkarna komma tätt och upplevas som riktiga värkar, ett sätt att särskilja dem är att ta ett varmt bad, det får förvärkar att avta medan riktiga värkar fortsätter.

Barnet: Barnet är väl medveten om förvärkarna, men det tycks inte vara obehagligt på något sätt. Huden har antagit en mer rosa ton genom inlagring av underhudsfett, vid denna tidpunkt kan barnet utan vidare överleva utanför livmodern. Nu reagerar barnet olika på mammas, pappas samt främmande personers röster.
------------------------------------------------------------------------------

Jag kan även meddela att barnet har vänt sig i magen under de senaste 2-3 veckorna och att den är redo för avfärd så att säga.

Nu ska vi äta smaskig middag, sen blir det lite bad på Eddahallen innan kvällen avslutas med Timrå - Skellefteå AIK hemma hos Palle.

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Barnmorskan

Du har läst på bra min älskade son.

Jag ser fram emot nästa barnbarn. Ser också fram emot att träffa er alla 4 så småningom. Kramar

Ledig i påsk, sover iofs långfredag. Visa en bild av Anna som du gjorde när Wiliam var i magen tack.

2009-02-19 @ 22:08:01
Postat av: Maria och Oskar

Jasi, vad spännande! Ja, du har ju jobb här och två knoddar snart, så Piteå är ju en bra stad för det ändamålet. Ja, ni får spana vidare och se om ni hittar nåt! Ni kan ju säkert få ett bra pris på eran bostadsrätt också eftersom att ni renoverat upp den. Hur blir det med Annahs skola då?



Nu vet jag hur jag kan jobba i sommar, men jag hör av mig om det via sms! Tjing

2009-02-20 @ 08:32:56
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Sara

En magbild tack=) hoppas allt går bra för er!! lycka till!!

2009-02-20 @ 12:50:17
Postat av: Maria och Oskar

Oh, tack för tipset! Vet du om de har någon hemsida? Fick nu mitt sms förresten? Vet att just den perioden är konstig, men som sagt, jag kan ta ass-pass då jag behöver pengar i september. Tack för inbjudan, om vi kommer åt det hållet så slår jag en pling. Visa nu en magbild på Annah :)

2009-02-21 @ 13:16:00
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Oh, perfekt, ska spana lite. Vi är väldigt förtjusta både i Boråstapeter och Ecotapeter. Däremot är det svårt att hitta en snygg lila/svart fondvägg så vi ska knalla in på tapetbutiken på onsdag! Still waiting for that picture :)

2009-02-23 @ 13:25:53
URL: http://lose.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0