Då var det dags för EBBAmötet igen

Om några timmar far jag iväg på det årliga mötet med jobbet. Det är döpt till EBBAmötet efter en person som en gång i tiden jobbade som chef på en restaurang i Sverige. Faktiskt så ligger den restaurangen här i Skellefteå. Ebba gick ur tiden under en resa för många år sedan och för att hedra hennes minne så döptes alltså årsmötet till just Ebbamötet.

Som vanligt så vet vi inte vart vi ska. Mötet är som vanligt på hemlig ort. Det enda vi vet är att vi ska till Arlanda som en första anhalt. Vi har fått biljetter till flyget som ska ta oss till Arlanda men vart vi ska sen vet vi alltså inte. Det kan bli precis vart som helst. Tidigare har vi varit i:
2005: Norrtälje
2006: Spanien
2007: Sälen
2008: Paris
2009: ???

Om man ska försöka se ett mönster i detta så är det troligt att vi stannar i Sverige i år. Jag skulle tro att vi hamnar på något konferenscenter någonstans. Kanske någon kursgård. Det är väl inte helt omöjligt att det kanske blir en färja men jag har svårt att se hur man ska kunna hålla ett möte för 250 personer på en båt. Det kanske är fullt möjligt, vad vet jag. Jag blir borta över helgen och är åter anträffbar på söndag kväll.

Nu är det f.ö. mindre än två månader tills barnet ska komma. Det är ju planerat till i början av april men man vet väl aldrig riktigt säkert när det är dags. Det kanske blir i slutet av mars. Det kanske blir i slutet av april. Förhoppningsvis blir det i början av april så slipper man alla tvära kast.

Jag kan oxå meddela att allt går bra och vad jag hört från Annah så verkar besöken hos barnmorskan gå finfint. Barnet har inte vänt sig ännu men det är väl dags för den att göra det nu framöver. Annars kan det bli en spännande förlossning för Annah. Tack och lov att man är kille så att man inte behöver gå igenom den biten. Förlossningen alltså. Jag kommer givetvis att vara på plats men jag behöver inte utstå de olika smärtor som finns på menyn på Restaurang BB.

Nu ska jag vänta på att Wille och Annah vaknar så att jag kan packa ihop två par kallingar och två par strumpor. Taxin kommer kl 9 och sen bär det av till Skellefteå Flygplats och vidare mot Stockholm.

- Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0