Nu räknar vi timmarna...

Ja vi har varit inne på förlossningen en sväng eftersom att vattnet gick imorse. Efter att ha haft Annah uppkopplad mot datorn ett tag så tyckte barnmorskan att det förmodligen är dags ganska snart men om vi ville åka hem en sväng och hämta väskor och kanske äta lite innan det är dags så kunde vi fara hem. Vi ska vara tillbaka klockan fem om inget händer innan. Det sista barnmorskan sa innan vi gick ut var "Vi ses nog innan fem tror jag". Vi får se om hon har rätt.

Mitt tips på kl 1200 har ju passerat, Annah har ju 2300 som sin tid. Det innebär att om barnet kommer innan 1730 så vinner jag. Vi har alltså ca två timmar på oss om jag ska vinna. Det ser ut som att det blir en förlust för mitt lag den här gången.
Det är väldigt stor chans att det blir det här dygnet iaf. Isåfall är det Marika och Bumbi som får rätt.

Nu ska vi fara vidare till Roland och Sonja. William är ju där också. Vi stannar där tills det är dags att fara in. Ca 1645 som senast dvs. Sen får vi se hur det går där. Värkarna har börjat dra igång men är ännu ganska svaga. De lär tillta :)

Jag får se när jag har möjlighet att skriva igen. Det blir väl förmodligen från mobilen på sjukhuset. Ni får hålla utkik i kommentarerna till det här inlägget. Jag har lyckats skriva kommentarer men inte inlägg från mobilen. Men håll ögonen öppna så kommer det väl en kommentar eller två så småningom.

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Hasse

Nu är Annah öppen 2cm för 2 timmar sedan. Om 15 min ska de kolla igen. Värkarna börjar bli mer och mer elaka. Vi gissar på att det är levererat och klart kl 03 inatt. Jag återkommer senare. Hasse

2009-04-06 @ 19:50:44
Postat av: Hanna

Heja heja, gud så spännande=)

2009-04-06 @ 22:02:57
URL: http://rockansmama.blogg.se/
Postat av: sandra

nej men ÅÅÅH!!! Lycka till nu bägge 2 :) vad spännande.

2009-04-06 @ 22:03:49
URL: http://saandraa83.myblogg.se
Postat av: Hasse

Nu är hon här. Kl 0315 fick vi en liten flicka. Hon mår jättebra och äter just nu. Annah mår oxå bra även fast sista timmen på förlossningen var jobbig. Vi är trötta som fan men givetvis väldigt glada. Hon är f.ö en kopia av William när han var nyfödd. Nu ska vi njuta. Vi hörs!

2009-04-07 @ 05:04:55
Postat av: Hanna

Åh, grattis!

2009-04-07 @ 06:28:03
Postat av: Carro

Grattis!!!

2009-04-07 @ 06:29:55
URL: http://caroline-a.blogspot.com
Postat av: Fredrika, Jordan och Holly

ÅH Grattis!! Hoppas ni alla får vila upp er lite nu!

Kul att det blev en liten tjej som ni trodde.

Hör av er snart och ge Annah en stor Kram från oss!

2009-04-07 @ 07:03:28
Postat av: Malin och Tyra

Grattis grattis! Hoppas allt gick superbra! och hoppas att bodyn jag köpte passar :)

2009-04-07 @ 07:24:33
Postat av: Lina

GRATTIS! hoppas allt gått bra! :)

2009-04-07 @ 11:29:17
URL: http://linamarklund.blogg.se/
Postat av: Mrs Thinkalot

Grattis som FAN! Jag SA ju att det skulle bli en flicka!

2009-04-07 @ 19:46:32
URL: http://www.mrsthinkalot.se
Postat av: sandra

GRATTIS Hasse och Annah :) weeeeeeeeeeeeeeeeeeei!!!!!

Bill, Sandra och Isan!!

2009-04-07 @ 20:27:38
URL: http://saandraa83.myblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0