Magsjuka

Vaknade för en stund sedan av att telefonen ringde. Det var Patrik, från banken. Han undrade givetvis vars jag var eftersom vi har avtalat tid för möte kl 14 på banken. Jag kände bara hur det snurrade i huvudet och att jag var väldigt torr om läpparna. Jag bad Patrik om ursäkt för att jag inte kommit, förklarade varför och bokade snabbt och smidigt en ny tid den 15e december. Vi har värderat huset för att slå ihop botten- och topplån till ett lån med lägre ränta.

Allt började en sen kväll i tidiga december. Utan att gå in på några detaljer så har i stort sett alla i familjen utom jag fått magsjuka de senaste dagarna. Det är konstigt att inte jag har fått det med tanke på att jag brukar vara den mest veka för magsjuka och vinterkräka. Men till min förvåning så verkade det som att jag skulle slippa den här gången. Skönt.

Så igår, somnade jag stilla på soffan vid 20-tiden. Inget konstigt med det. jag hade jobbat natt kvällen innan och sedan månadsinventerat långt in på morgontimmarna så att jag somnade på soffan var ganska väntat.

Jag vaknar upp strax efter 00 på natten och behöver gå på toa. Väl där upplever vi det klassiska startskottet till vad man vet kommer bli en fruktansvärd natt. Känsliga läsare kanske ska sluta läsa nu, även om jag ska försöka göra berättelsen kort. Alla har väl haft magsjuka och vet precis vad som händer med kroppen.

Startskotten med syndafloden från de bakre regionerna har skjutits av. Följande timmar är klassiska magsjuketimmar. Upp en gång i halvtimmen för att "skita" och spy. Ca fem-sex timmar efter startskottet finns det ingenting kvar i magen eller tarmarna. Det innebär att om man dricker ett glas vatten så rinner det igenom hela systemet på mindre än fem minuter. Får att bekräfta detta så drack jag ett glas mjölk islället för vatten under de sista omgångarna på morgontimmarna och jodå, mycket ritkigt tog det inte många minuter innan klar vit mjölk rann ut på andra sidan. Fantastiskt det där egentligen...

Jag tror att jag däckade runt sjutiden imorse. Enda minnet jag har är att Annah kommer med ett glas vatten till mig. Sen däckar jag igen och vaknar 14:12 av att Patrik från banken ringer. How you doing...?

Nu plågar jag i mig knäckebröd för att sätta en propp i magen så att allt inte sticker igenom direkt. Hoppas Annah kommer hem snart så att någon kan tycka lite synd om mig. Det finns inget så ynkligt som en kille som är eller har varit ordentligt sjuk.

Det var länge sedan jag hade en magsjuka. Jag har ju bara fått vinterkräkan de senaste åren. Eller "bara"... Vinterkräkan är mycket värre. Det är som en vanlig magsjuka bara att du inte tar dig ur sängen. Vinterkräkan bäddar ner dig i sängen och låter dig somna in ordentligt. Sen väcker den dig mitt i natten och ger sig så otroligt mycket stryk i 5-6 timmar att du inte reser dig upp på åtmindstånde två dagar.

Jag vet att det var magsjuka jag hade inatt eftersom jag klarar av att sitta upp nu, mindre än tolv timmar senare. Det är nog det som är skillnaden. Nu har alla varit sjuka iallafall så nu kan vi sikta in oss på julen istället.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sonja

Jaså du,åkte dit iallafall,men här ser du en som klarat sig från eländet....

2008-12-02 @ 19:28:49
Postat av: Maria

Haha, tackar så mycket. Jag hoppas verkligen att den är på G... Om lussekatter räknas som kolhydrater så kan jag snart springa två marathon på raken... :P Hur går det för Anna?

2008-12-04 @ 17:49:51
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: hanna

Jag traderar mina skor så jag vet inte ännu, men jag ska få skorna! Magsjukan har hittat hit till oss.

2008-12-07 @ 00:20:03
URL: http://rockansmama.blogg.se/
Postat av: Joanna

Hårt arbete låter bra, vi får väl se hur det går! Haha men urs, du är så sjuk Hasse. Eller ska jag säga laaaiid. :-)

2008-12-10 @ 08:57:47
URL: http://joannanystrom.blogg.se/
Postat av: hanna

Då måste du nog prata med din arbetsgivare. Jag får inte ens ge min lillebror ett billigt gymkort. Smyga in nån då och då går däremot bra.

2008-12-17 @ 18:57:49
URL: http://rockansmama.blogg.se/
Postat av: Maria och Oskar

Han brås ju på sin mor :) Haha, hoppas att ni får en riktigt trevlig jul ni med, ska ni fira hemma i Skellefteå? Jag längtar efter gravad lax och tror till och med att jag ska unna mig ett vinglas :)

2008-12-18 @ 12:00:48
URL: http://lose.blogg.se/
Postat av: Tina

jag vill jobba iaf..på söndag. Om du nu läser här

2008-12-19 @ 15:35:33
URL: http://tinainorrland.blogg.se/
Postat av: Catharina

Jodå den var supergod=)



Hehe, ja nu vet du ju det=)

2008-12-21 @ 12:42:54
URL: http://skildrandetankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0