Två dagar till, sen semester

Jag är precis på väg i säng men tänkte skriva några rader först.

För det första så var vi till akuten med William igår eftersom han hade vaknat flera gånger under de senaste nätterna och varit jätteledsen på dagarna. De på sjukvårdsrådgivningen misstänkte att det kanske var öroninflammation och att vi borde åka in för att vara på den säkra sidan. Vi kom dit klockan 20 och var hemma igen 23:30. Det var många långa timmar på akuten. Men jag antar att de har fullt upp med lite allt möjligt folk som kommer dit. Det är ju trots allt gratis att gå dit så man ska inte klaga. Gratis för William då, för oss andra kostar det ju 300 kronor. Men det är ju inte så mycket att gnälla över det heller. Det finns länder som har det sämre vill jag lova.
   Tillslut så visade det sig att det iallafall inte var öroninflammation. De tittade i öronen och i halsen. De tog även ett blodprov för att kolla Williams sänka. Det var inget problem med det heller och ingen feber hade han heller. Det verkade som det var en dålig dag för William. Det händer ju ganska mycket nu så det kanske var därför. Idag har det gått bättre om jag förstod Annah rätt. Jag har ju varit på jobbet så jag vet ju egentligen inte. Men William hade inte varit så tjurig idag som tidigare och det låter ju bra. Nu på kvällen när jag varit hemma så har jag inte märkt av någonting heller. Bara när han ska äta som han gnäller när han måste ligga ner. Men det kan vi ta. Så länge han inte skriker som han gjort de senaste dagarna. Vi har aldrig hört honom skrika så förr. Inte så roligt som förälder att se och höra sin lilla grabb skrika otröstligt. Man vet ju inte om han har ont eller om han bara skriker för att... Men som sagt, det hör väl till och det är ju ganska mysigt att trösta honom.

Två kvällspass kvar. Sen är det bara åka hem och sova ordentligt innan Stockholmsresan på onsdag. Vi bilar ner till mina föräldrar som bor utanför Norrtälje i Stockholmsområdet. De har ju bara träffat William en gång tidigare och då var han tre veckor gammal och låg mest och tittade eller sov. Det blir förmodligen lite roligare nu när han är med i leken och babblar på. Enligt rykten så har mamma och min syster varit på IKEA och införskaffat en stol till Willam så att han kan sitta och äta med oss. Det blir lite bökigt att ta med sig vår stol då den inte direkt är ihopfällbar. Men å andra sidan så kostar en sån där stol typ 200 kronor på IKEA så det var bra att de skaffade en sådan. IKEA butiker ploppar ju inte direkt fram som ogräs häruppe även om de nu ironiskt nog nyss öppnade en i Happis. Haparande alltså. Det är ju bara 30 mil dit att jämföra med 40 mil till Sundsvall. Vi har det inte lätt vi häruppe i urskogarna.

Nä nu räcker det, sova litegranna så man orkar med bilfärden på onsdag. Det har ju blivit ganska halt nu så man vill ju gärna vara vaken och köra lite försiktigt. Speciellt nu när man ska ha med sig familjen sin.

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Camilla & c/o

Ha skoj i stor-staaan och kör försiktigt!
Kramar fr Ursviken.

2007-10-22 @ 08:42:15
Postat av: Sara, Piteå

Måste ju bara få säga bara för att få ha sagt det att det räcker om man åker ett län norr ut så blir det lite sämre för sjukvården, för här kostar det 250 kr oavsett hur gammal du är men som du sa det kunde ju ha varit värre ändå=P

2007-10-22 @ 19:21:24
Postat av: Petra

här i märsta kostar det ocks å:-( 200 eller något sånt.. skitskumt, nya regler från maj.. för barn med! MORRR

Vi ses snart! :D

2007-10-24 @ 22:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0