Nystart efter uppehåll

Ja där Alex Schylman (?) slutar tar vi andra vid. Jag har inte som ni märkt skrivit i bloggen på ett tag. Vad ska jag skylla på? Jag har iofs haft mycket att göra på jobbet med kurser i Stockholm och budget för 2008 men nog har jag haft några minuter över att skriva lite och kanske lägga in lite bilder till och från.

Det var ungefär en månad sedan jag skrev sist. Jag kan väl inte påstå att det har hänt jättemycket under tiden men för egen del så har jag den senaste månaden hunnit börja pensionspara, flytta över alla mina konton till Swedbank i Skellefteå istället för att ha allt på Swedbank i Norrtälje. Största skälet till det är givetvis att jag numera har bolån och det känns bättre att ha dessa i banken häruppe. Nog för att jag tycker att banken i Norrtälje har skött sig på alla sätt och vis men det blir lite långt när man vill komma och skriva lite papper. Så nu har jag ytterligare några vuxenpoäng.

- Bolån
- Egen bankman
- Pensionspar

Nu är det bara Volvo och vovve som saknas, men jag har ju faktikst en Passat kombi och en katt. Det är nära nog.

William har numera inga problem att rulla runt runt runt. Tidigare har han rullat över på mage men rullat över sin egen arm så det har tagit stopp. Nu har han förstått hur det går till och rullar runt lite som han vill. Man måste alltså hålla ett öga på honom när han ligger i sängen eller på soffan så att han inte rullar ner.
   Han sitter helt själv och plockar upp saker runtomkring honom och undersöker med munnen innan han lägger ner föremålet och plockar upp nästa. En favorit är tvättlapparna på allt. Gosedjur, filtar, kläder. Det är alltid tvättlappen han vill ha och när han får den så stoppar han den i munnen. Vet inte varför men han verkar gilla det så jag antar att det är ok.

När WIlliam var 5,5 månader gammal så var det dags för den andra femlingsprutan. Under samma besök på MVC så passade vi på att mäta och väga honom

- 70,5 cm
- 8950 g

En stor pojke minsann. Han är dock ingen michelingubbe utan är bara stor. Precis som pappa sin. Det kanske blir en ny Wernblom om några år. Jag får återkomma om 20 år angående detta.

Tänkte avsluta med att lägga upp lite bilder.

image221
[ Nyäten ]

image222
[ Fortfarande nyäten ]

image223
[ Mat precis överallt ]


- Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0