Gåstolen är kul + Hockey

Ja idag tänkte jag lägga in lite bilder på William när han sitter i gåstolen. Jag har även filmat ett litet klipp som jag tänkte lägga upp men jag måste klippa till det lite eftersom det var för stort för att kunna läggas upp på youtube. Så det kommer nog inatt eller imorgon beroende på när jag får det gjort.

Skellefteå AIK vann idag över Linköping med 4-1. Märkligt att alla lag vinner på hemmaplan. Tvivlarna tror att detta är en kartell där lagen kommit överens om att förlora på bortaplan så att publiken ska tycka att det e kul när deras hemmalag vinner. Det leder till massor med pengar till klubbarna som gör att det kan byggas nya arenor, köpas bättre spelare och rent allmänt höja värdet på hockeyn. Sen i slutspel så är det "tillåtet" att vinna på bortaplan också.
Intressant tanke, men med tanke på hur matchen såg ut idag så var det inget snack om saken. Skellefteå hade vunnit mot vilket lag som helst idag, de spelade väldigt bra.

Wernblom avgjorde för MODO på övertid... ovanligt... vi saknar honom...

Fredrik Öberg petas snart ur truppen.... han måste känna det på sig men ändå har vi fortfarande inte sett honom ta ett enda skridskoskär i år. Tur att de har Söderberg i kedjan som kompenserar upp det.

Bilder var det ja, here goes:


image225

image226

image227


image228

- Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0