William förkyld = ingen sömn för någon

Ja William är förmodligen lite förkyld och är täppt i näsan. Detta gör att han inte kan sova eftersom han andas genom näsan. Blir jobbigt för honom att äta också. Detta betyder att ingen annan heller får äta eller sova. Jag har William nu några timmar så att Annah får sova ett tag. Hon var ganska tärd när jag kom hem från jobbet runt 02 tiden. Sjukt jobbigt när man varit på jobbet 11 timmar och komma hem och sitta med sin grabb som gråter för att han e så trött men inte kan somna. När man då ger koksaltlösning i näsan så blir han inte direkt gladare. Tittar upp på mig som om jag just satt kniven i honom. Inte så kul. I tre timmar har han skrikit på mig att han är trött och hungrig. Han har fått mat som han spytt upp och sedan fått mat igen. Jag har varit uppe och  gått med honom. Gått med honom i barbvagnen. Bytt blöja två gånger och sjunigt ungefär precis alla barnvisor i världen. Han uppskattar det säkert men är man trött så är man.

Men NU, somnade han i min famn.  Jag tog saken i egna händer och sög ut snoret med munnen. Sjukt äckligt men han somnade efter fem minuter efter det. Nu ligger han och här och småsnörvlar i sömnen. Dock så får han sova nu iallafall efter nästan 20 timmar i vaket tillstånd. Det tycker jag att han förtjänar efter allt kämpande med snoret. Det snor som ja själv sög ut....  Men vad gör man inte för sin grabb?

Föressten så har jag skrivit allt detta med en hand på ca 7 minuter *applåder*

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Sara, Piteå

Hej på er allihopa!!! Det är sjukt jobbig när småttingarna blir sjuka för man känner sig så otroligt hjälplös men jag har ett par tips som ni kan använda er av iaf ni har lust=)
Tips nr 1: Istället för koksalt eller som komplemnt till det iaf så kan ni göra ett försök att droppa i bröstmjölk!! Lite svårt men väldigt bra - bröstmjölk är ju som bra mot det mesta bla även röda små blöjstjärtar=)
Tips nr 2: Detta vänder sig då mest till Hasse ocg även Anna då så att hon ska slippa snor i munnen=P Nog för att det är ens eget kött och blod och man gör allt för sina barn kl mitt i natten eller alltid för den delen men det finns att köpa på apoteket eller på barnens hus en speciell lite grej som man suger ut snor ur näsan på småttingar - förmodligen billigare på apoteket.
Bara en tanke att ni kanske vill sakkaf er en nå så att ni slipper snor i näsan!!
Dock vill jag ju bara applådera till Hasse för en otrolig uppfinningsrikedom=) *klappar ihop med händerna=)
Hoppas lillen blir frisk snart=)
Ha en fin dag=)

2007-05-30 @ 08:03:52
Postat av: Jonsson

herrejösses snorsugarn.. Berättade väl för er för 2 veckor sen att ni bara ska droppa i en droppe bröstmjölk?!

2007-06-04 @ 18:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0