Söndag kan bli en kalasdag!

Vi väntar och väntar. Det är ju egentligen dags på tisdag och enligt statistiken så går förstagångare över tiden. Men vi väntar och väntar. Hoppas att det ska hända snart. Annah hoppas att det händer på dagen och jag själv hoppas att det händer på natten. Avsevärt mindre trafik då.

Angående rubriken så kan ett drömscenario bli verklighet. Sista omgången av kvalserien i ishockey spelas imorgon eftermiddag och om det ska bli en drömdag så vinner Skellefteå och Södertälje sina matcher och är då klara för elitserien nästa år. Mina två lag i hjärtat, tillsammans, i elitserien. Strax efter slutsignalen så ska värkarna sätta igång och dags att fara till förlossningen och få ut barnet innan tolvslaget. Det skulle innebära att allt gott händer den 1 april. Är det ett aprilskämt kanske? Alla goda ting är tre iallafall. Vi får hoppas.  Vad döper man barnet till isåfall? Hardy?

Imorgon är det dags för månadsinventering på jobbet. Det är på riktigt hur kul som helst. Eller så inte. Bara till att räkna precis allt på restaurangen. Det finns roligare saker att göra. Fördelen med det hela är att jag inte jobbar mitt vanliga pass som skulle innebära att jag missar hockeyn. Nu får jag åka hem runt lunchtid istället och ladda upp med lite chips och annat gott till hockeyn som sänds på TV4+ klockan 16:00. Missa inte...

- Hasse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0