Skellefteå AIK - Björklöven

Ja nu verkar det fungera att skriva i bloggen igen, jag gjorde ett försök igår men det varken sparades eller uppdaterades. Det tråkiga var att jag hade skrivit ganska mycket också. Sen försvinner allt man har skrivit. Det var ju inte så skoj.

Men men, igår spelade Skellefteå mot Björklöven i Kvalserien i Ishockey. För er som inte vet så är Björklöven från Umeå och det är alltså Västerbottenderby. Derbyt är klassat som det hetaste, galnaste och vildaste hockeyderbyt i Sverige. Så även igår. Det blev tillslut 122 utvisningsminuter. En vanlig match brukar ha 30-40 minuter. Skellefteå vann iallafall matchen med 6-2 och leder serien tillsammans med Malmö. Alla experter och "förstå sig påare" säger rakt ut att det blir Malmö och Skellefteå som går upp till Elitserien. Samma lag som spelat i Elitserien det här året. Jag kan inget annat än att hålla med. Södertälje SK borta imorgon blir givetvis ingen lätt match men vi vinner och det är det viktigaste. Mitt tips: Skellefteå seger med 4-2.

Ska lägga upp lite bilder som jag lovat. De kommer om en liten stund.

- Hasse

[ Här är det Daniel Welser till vänster som inte tycker om varken domaren eller Lövenkillen ]

image11

Kommentarer
Postat av: Em

Ja det blir nog en bra match imorgon =)

2007-03-16 @ 22:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0