Nytt ultraljud, just in case

Tjabba

Idag var min bättre hälft på en extrakoll hos barnmorskan eftersom magen inte har växt senaste veckan. Nu visade det sig att den inte hade växt den här veckan heller. Dock så anses det inte speciellt onormalt att magen inte växer sista veckorna. Barnet växer dock ändå om allt är som det ska. Barnmorskan har klämt och känt litegranna och enligt hon så har vi en baddare därinne. Ett besked som Annah kanske inte gillade jättemest eftersom hon faktiskt ska klämma ut ungen så småningom.

På tisdag ska vi dit igen och få göra ett extra ultraljud. Tydligen så har de en ny maskin så vi blir någon form av testkaniner. De frågade om det var ok att ha en massa folk inne i rummet på tisdag som skulle få lära sig det nya ultraljudet. Tja, inte mig emot antar jag. Annah hade inget emot det heller så det blir utbildning på hög nivå tydligen.

I övrigt har det väl inte hänt så mycket. Har just börjat en femdagarsturné på jobbet. Alltid lite jobbigare under löningshelgen men det kanske är lika bra att jag är där. På tisdag hoppas jag att jag jobbar mitt sista pass innan förlossningen. Men som sagt, man vet ju aldrig hur det går. Det kan ju lika gärna bli om fyra veckor. Men om vi har en baddare på gång så tror jag nog att Annah skulle uppskatta om hon kunde få bli igångsatt. Mer om det på tisdag antar jag så vi får veta mera på ultraljudet. Risken är ju att vi får veta vilket kön barnet har. Det är ju som tänkt att det ska vara en liten hemlis tills det är dags. Men å andra sidan så gör det väl ingenting om vi vet heller. Men har vi hållit oss såhär länge utan att ta reda på det så vore det kul att vänta en liten stund till.

Nu sitter tjejerna i vardagsrummet och sjunger karaoke... herregud... lidande.... Dessutom är Emeli här också.. Det gör ju inte saken så mycket roligare.. Att hon dessutom har en sångröst som ett par trasiga brödrostar får man väl se som en bonus...

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Mamma muuu

Oj oj Annah!
En jättebäbis...hmmm de dom kallar jättebäbis nu förtiden ligger på 3.5kg inte de jätte klot jag en gång fick släppa ut på 4.5 kg!
Ps Bara en viss Annah hade anständigheten att ligga på normalen med sina 3.6 kg!

2007-03-25 @ 11:15:15
Postat av: Em

haha meh!

2007-03-26 @ 12:48:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0