Konichiwa Bitches

Jag har då blivit utmanad av en gammal skolkamrat. Jag måste skriva någonting som jag tycker är lite pinsamt eller genant på ett eller annat sätt.

Nåväl, here goes...

På sommaren så har vi väldigt många turister i Sverige. Det kommer människor från jordens alla hörn för att njuta av den vackra naturen och de trevliga människorna i det lilla lilla landet Sverige. Tack vare allemansrätten så har de möjligheten att se och vandra fritt över våra vackra landskap. Naturligtvis så kan inte alla dessa turister svenska även om man ibland gärna skulle önska det.
Jag har stått i restaurangen och lagat mat i många många mååååååånga timmar och börjar bli lite såsig i huvudet. Det är varmt, hårt jobb och lite småstrul då och då som det blir i ett kök under högtryck. För att hålla masken inför gästerna så är det bara att vara glad och skojja lite med dem. Norrmännen blir glada när man säger brus istället för läsk, danskarna blir överlyckliga när man säger att den enda pölsen (korv) på restaurangen värd namnet finns i mina byxor och är verkligen inte till salu. Finnarna blir glada så länge man inte pratar med dem...
Hur som helst... mitt pass börjar lida mot sitt slut, middagen är över och vi i personalen slickar våra sår och pratar och skojjar lite. In kommer ett japanskt äldre par som har kameror runt halsen och ser lite förvirrade ut. För att få dem att känna sig välkomnade så tänkte jag hälsa på japanska. Dels kan jag några japanska ord från min judoträning, samt så pratar ju Kirsti (Idoljuryn) japanska ibland. Jag slänger ut med armarna och vrålar:

KONICHIWA BITCHES!!!

Föga imponerande... Jag fick deras uppmärksamhet iallafall, samt de övriga hundra i serveringen också. En pinsam tystnad infinner sig i serveringen i några sekunder innan man hör lite fniss från ett håll och "Vad håller han på med?" från ett annat. Huruvida det japanska paret upplevde det förtäljer inte historien. De förstod kanske att jag inte visste vad jag sa. De beställde, betalade, åt och for vidare.

Eventuellt så kan jag ensamt ha strypt turismen från asien de närmaste åren....

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Em

lol

2007-03-18 @ 18:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0