En liten tillökning har kommit

Hallå hallå!

Ja idag har uppdraget varit att hitta en kattunge. Det visade sig vara ett litet problem då det är lite fel årstid för kattungar. Jag var förbi COOP, Kvantum och MAXI för att ta mig en titt på anslagstavlorna. Helt tomt. Jag sökte på blocket och Norran. Helt tomt.

Tillslut sökte jag utanför Västerbottens län och hittade EN annons i Norrbotten som innehöll kattungar på 14 veckor. Ringde dit och fick prata med Tommy som var en hyvens kille. Han skulle hålla en åt mig och det gjorde han. Bara att sätta sig i bilen och fara närmare 10 mil enkel resa för att hitta en kissekatt.

Ja, varför gör man nu detta? Är jag tokig? Nåja, tvinga mig inte att svara på den andra frågan men såhär ligger det till. Vi har ju en jättefin katt sedan tidigare men det känns som att den är lite ensam. På många föräldrarsidor (jo jag läser faktiskt på ordentligt) står det att många har upplevt att deras katt inte riktigt har uppskattat att all uppmärksamhet hamnar på det nyfödda barnet. I vissa fall har katten t.o.m. hoppat upp i barnets säng och lagt sig på barnet. En form av protest om jag inte minns fel.
Detta tillsammans med att vi tyckte att det kunde vara kul med en polare till våran första katt gjorde att jag begav mig land och rike runt för att hitta denna lilla kisse. Mission accomplished så att säga. Tjugo mil senare... Och jag älskar verkligen att köra bil... faktiskt. Tur att jag har en så fin bil från Skellefteå Bil (reklam! reklam!)

I övrigt så har jag, min kära Annah, Palle och Emeli suttit i ett fyratimmars cashgame 1-1 med 200 buyin. Emeli och Palle plus. Jag och Annah minus. Hur detta kunde hända är det fortfarande ingen som vet.

Kissekatt

image2



Imorgon är det tänkt att jag ska ta lite bilder på Annah och graviditetsmagen. Jag antar att det är lite släkt och vänner från söder som är nyfikna på hur det går. Allt går bra och vad jag vet så lider Annah inte sååå mycket iallafall. Även om den lilla försöker sparka sig ut genom magen. Men vad vet jag, jag e ju bara kille...


Jo just fan, födelsedag på lördag. För er som sitter på sisådär 8000 kr över så önskar jag mig detta: Infinity primus 2

Skämt åsido, jag önskar mig inget annat än att förlossningen går bra och att jag får ett välskapt och friskt barn. Så det får bli en liten present i efterskott.

Nu får det vara nog för nu. Återkommer imorrn med en liten presentation av "frugan".

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Mamma muuu

Jaaa det ser bra ut de här!
kissen är sååå söt!

2007-03-06 @ 13:10:07
Postat av: Sonja Andersson

tyvärr inte så duktg på skicka meddelanden,så det blev lite många,du kan då inte missa mitt kommentar,haha

2007-03-07 @ 21:58:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0