Det närmar sig

Hallå!

Ja det börjar väl närma sig nu. Barnet sparkar på ordentligt och visar verkligen att den börjat tröttna på att vara instängd nu. Det är ändå lite konstigt att den kan sparka så ordentligt nu. Man kan ju tycka att det borde vara ganska trångt därinne nu. Annah är ju ändå i vecka 39 nu. Enligt statistiken så föds 92% av alla barn mellan vecka 38 och 42 så om det händer inatt så är det helt normalt. Så normalt som en definition av majoritet nu kan vara. Personligen vet jag inte hur pass normalt jag kommer att tycka att det är att det kommer ut en människa ur min sambo. Många "att" där, meningen lät helt fel men ni förstår vad jag menade.

Utklipp ur familjelivs sida:
-------------------------------------------------------------------------
Du har gått 267 fulla dagar av 280
  Du är i vecka 39
  Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1)
  Du är i 9:e kalendermånaden
  Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden)
  Du är i trimester tre
  Du har 13 dagar kvar till förlossning
-------------------------------------------------------------------------

Jahapp, hur känner jag själv då? Stora starka Hasse...
Faktiskt så är det ganska lugnt. Jag vill inte verka macho eller nåt nu men vi ska inte flyga till månen eller så. Eller vad säger jag, macho och macho, det är ju inte jag som ska klämma ut barnet så det är väl lätt för mig att säga att det känns okej. Annah är väl kanske inte överlycklig att man faktiskt måste till förlossningen vare sig man vill eller inte. Själv så känner jag att det är ett ganska naturligt steg på vägen under en graviditet. Men som sagt, lätt för mig att säga. Det är ju inte jag som ska göra grovjobbet. Men jag kan väl hoppas att mitt lugn inför detta smittar av sig på Annah. Det är väl förmodligen skönare om jag är någotlunda samlad än helt hysterisk och springer runt och rievr runt i diverse skåp i jakt på mediciner. Nää, jag ska försöka att inte vara en DramaQueen...

Angående förlossningen... Det är ju sannerligen inte varje dag som jag åker dit och blir pappa. Mig veterligen har det aldrig hänt mig. Vi får väl helt enkelt se vad som händer. Jag kanske e lugn och fin.... Eller så kanske jag flippar totalt. Jag vill väl inte påstå att jag e speciellt känslig för blod och kladd och sånt, och precis som alla sambos så e jag van vid att kärringen skriker lite då och då :) Jag ser alltså fram emot förlossningen. För min del får det gärna vara dags innan helgen. Jag har ett mördarschema fredag-tisdag så det vore väldigt passande med en förlossning, senast natten till lördag iaf :)

Jag får ta och skriva lite mer imorgon antar jag. Tänkte avsluta med lite bilder.

[ Nytt högtalarpaket, Infinity Primus 250 ]

image20

[ Lite bilder på Annah helt nytagna ]

image22

image23

image24

image25

image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0