Dagarna tickar på

Ja nu går vi bara och väntar. Dag ut och dag in. Jag har iofs jobbat några dagar irad nu så jag har inte hunnit med så mycket annat men som sagt, dagarna tickar på. Barnet sparkar och slår, mer än någonsin. Det är sannerligen en liten boxare därinne (hur många blivande föräldrar har inte sagt det förut). Det är lite coolt när man ser något trycka på magen inifrån och ut. Magen buktar ut 2-3 centimeter vilket ändå borde anses ganska mycket. För Annah gör det ganska ont och hon vill nog ha ut barnet ganska omgående. Det spänner tydligen ordentligt i ljumskarna. Detta har tydligen att göra med att huvudet fixeras ordentligt och resten av kroppen trycker på och börjar vilja komma ut. Nu får vi vänta och se. Det kan ta en dag, det kan ta en vecka. Det kan ta tre veckor till, men det hoppas vi inte. Det ultimata tror jag skulle vara om det var dags efter helgen. Då har Emil (chefen) kommit tillbaka från semestern och jag har fått göra bort mina uppgifter under Emils semester. Om barnet skulle bestämma sig för att komma imorgon så skulle jag knappast bli ledsen. Ju förr ju bättre.

Annars händer det väl inte så mycket just nu. Vi ska på ultraljudet på tisdag morgon och fram till dess så har jag nog inte så mycket info om graviditeten.

På allmän begäran har jag lovat att fixa en bild på bilen min. Tills nästa gång så får ni ha det bra.

- Hasse

[ Passat Variant 1.8T -03 ]

image27
image28
image29

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0