7 veckor :: 5800g 61cm

Ja som det står i rubriken så är William nu lite drygt 7 veckor gammal. Tiden går fort ska ni veta och vi försöker ta vara på all tid vi kan. Jag jobbar ganska mycket men skyndar mig gärna hem till familjen så ofta jag kan.

Idag är jag ledig och ska vara med William hela dagen medans tjejligan är på partaj under kvällen. De skulle tydligen snoffsa upp sig litegranna under dagen. Själv ska jag försöka hinna till Maxi och köpa lite blöjor innan tjejerna drar hemifrån.

Har bara varit hemma någon timme just nu, jobbade kväll igår det tog en evighet att bli klar med städningen inatt. Ingen aning om varför, det gick bara så segt för oss alla som stängde. Vi var iofs ganska trötta men det brukar inte spela någon roll. Nåväl, även solen har sina fläckar

Nu ska jag sova en stund innan jag ska handla. Toodiloo!

Jag tänkte visa lite vad man väldigt enkelt kan göra i Photoshop. jag lägger upp samma bild två gånger. Den första är orginalbilden och den andra är den retuscherade. Jag har inte tagit bort rynkor och sånt på Wille som i Se&Hör utan bara "städad" bilden från skräp, färgsättning, ljus och brännvidd. Det tar två minuter.

- Hasse
image113
[ Orginalet ]

image111
[ Photoshop ]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0