Vinterkräkan - sex timmars helvete

Hallå!

Ja igår kväll var det dags igen. Ska inte gå in på några detaljer men vinterkräkan hälsade på här igår kväll. Det börjar med att man skiter vatten och slutar med att man spyr galla tills man är medvetslös. Hela förloppet tar ungefär 6-7 timmar och det är på fullaste allvar de värsta timmarna på året. Det finna inget som går att jämföra med detta. När man väl har "somnat" så sover man i några timmar för att sedan vakna och må hyffsat ok bortsett från att man är väldigt trött och slut i kroppen. Speciellt ryggen har man ganska ont i och så svider det i halsen efter gallan. Jag  har mer eller mindre legat till sängs idag och tack och lov så har vi inte haft något inplanerat idag. Vi åt middag för en stund sedan. Det blev fullkornspasta med en bacon och gräddsås. Det var mycket gott och nu mår jag ganska bra faktiskt. En lustig sak med det hela är att CocaCola verkar vara den bästa medicinen mot dålig mage. Jag kan inte förstå hur det går till. Jag provade att dricka en samarin inatt när det var som värst... Stort misstag...

Nu är det snart dags för lite filmkväll. Det är sjukt hur snabbt man mår bättre efter vinterkräkan. Nu känns det som om ingenting har hänt. För 20 timmar sedan var det annorlunda. Jag bad Annah gå och hämta en stekpanna så hon kunde knocka mig... Det hade varit det absolut bästa som kunde ha hänt. Men så snäll var hon inte minsann...

Hej o hå!

- Hasse

Kommentarer
Postat av: nattis

oj vad hemskt det låter =/ Själv har man inte varit sjuk det senaste året hahaa

Hoppas du får en trevlig filmkväll med Annah :)

2007-04-29 @ 14:25:11
URL: http://nattsnatts.blogg.se
Postat av: em

nu vare länge sedan ngn update =(

2007-05-05 @ 13:09:23
Postat av: farmor

Efter att vi var uppe så har du inte skrivit något. Vad är fel? Överlevde du inte att vi visade oss eller är det arbetet som tynger. Ser fram emot ny information och snygga bilder på det underbara barnbarnet.
Annah, vila så mycket du kan, det behöver du!

2007-05-05 @ 22:21:49
Postat av: Josef

Tja Hasse. Jag fick vinterkräkan imorse bara så där. Jag kännde att magen var inte sig likt. Kännde häftiga
rörelser och värk fram för allt. Ska jag dö eller? Tänkte jag. Jag sprang till toan fort som fan för att spy. Ja, osv bajsar löst.
Det värsta är väl att jag har den forfarande fick den för några timmar sen.
Ska nog gå å köpa cola nu.

/Josef

2008-04-23 @ 12:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0