Skellefteå och Södertälje till Elitserien

Ja då var de första delmålen för dagen avklarade. Skellefteå och Södertälje får spela i Elitserien nästa säsong. Det ser jag fram emot väldigt mycket. Jag ska absolut se hemmamatchen mot Södertälje, det är ett löfte!

Då är det bara barnafödandet kvar. Det är lite tajt om tid dock. En och en halv timme kvar tills det är tisdag. Det sägs ju att det föds fler barn vid fullmåne och det är det imorgon så vi får väl gissa att det är dags på natten till den tredje. Precis enligt tidtabellen. Jag tycker personligen att det är dags att komma ut nu.

Jo just nu så hyllas Skellefteå AIK uppe vid Skellefteå Kraft Arena. De har precis kommit med flyget ifrån Ängelholm och nu står det säkert många uppe vid hallen och skriker och gratulerar. Det blir nog inte lika blodigt som förra året då vi gick upp i elitserien för första gången på 16 år. Då var det 2000 personer utanför ishallen klockan två på natten i 20 minusgrader. DET är supporters det. Bästa supportrarna i Sverige. Något annat som glädjer oss häruppe är att de två derbymatcherna mot Umeås Björklöven blev väldigt heta tillställningar på isen men att supportrarna från respektive lag skötte sig utmärkt. Polisen sa att vid båda matcherna (en i Umeå och en i Skellefteå) så behövde de inte ingripa en enda gång. Då ska ni veta att derbyt Skellefteå - Björklöven anses vara Sveriges hetaste. Så massor med beröm till alla hockeyälskare. Starkt jobbat.

Samt så ska jag passa på att gratulera Björklöven till nästa års avancemang till Elitserien. De har ett fantastiskt ungt lag som verkligen spelar ishockey. Nästa år kommer de vara redo. Kom ihåg vars ni läste det först. Här!

Läget med Annah? Jo det är fint, just nu håller hon på att tappa upp ett bad. Tydligen så spänner det en hel del runt magen nu. Om det är pga barnet eller hamburgaren hon just smällde i sig får vi låta vara oklart. Men men, skulle det vara dags inatt så är det helt normalt och endast en dag för tidigt. Vi hoppas givetvis att det är dags snart nu båda två.

Jag får återkomma med mer info när jag vet nåt.

- Hasse



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0