Idag är det dags är det sagt

Just idag är Annahs "BF". BF står för beräknad förlossning och är det datum som barnmorskerna har som preliminärt datum utefter mätningar och tester som görs på det första ultraljudet när kvinnan är i vecka 18 ungefär. Enligt våra egna beräkningar så var det dags 30 mars. Då har vi utgått ifrån midsommarnatten. Inte för att det hände något speciellt just då... hehe...

Så om barnmorskerna vill ha en guldstjärna i boken så är det nog dags att det börjar hända saker inom några timmar. Det ska dock tilläggas att när Tina fick sin dotter december 2005 så satt vi och spelade kort hemma hos oss fram till klockan 24 på kvällen. Vid pokerbordet skämtade vi om att jag skulle få köra in Tina till BB under natten eftersom hennes karl var på firmafest och inte i kördugligt skick. Tina gick iallafall hem vid tolvslaget och de sista orden var "- Jag ringer om en stund då" innan hon gick ut i snön. Det bör kanske tilläggas att Tina bodde 50 meter från oss, annars hade hon givetvis fått skjuts hem. Men men, mycket riktigt, klockan halv fyra på natten ringer en hyffsat uppjagad Tina och " Hallå..... det är..... Tina..... jag..... tror att..... det....är..... dags nu". Så det var bara att dra på sig brallorna och skjorta och springa ut till bilen. Körde 50 meter till Tinas hus och styrde upp lite bättre plats i bilen så hon kunde sitta lite som hon ville. Ut ur huset kommer Tina märkvärt besvärad av värkarna och efter kommer hennes Anders som är lite glad i hatten och ler brett bärandes på diverse väskor. Ett minne för livet, sjukt roligt :D

De var framme vid BB några minuter efter det och några timmar senare tittade lilla Kine fram. En ovanligt snabb förlossning för en förstföderska. Från skämten vid pokerbordet till att Kine var ute gick det bara åtta timmar. Annah hoppas på något liknande antar jag. Personligen så önskar jag mig kanske inte en 72-timmars men annars får det ta den tid det tar. Men då är det å andra sidan inte jag som ska ligga där i smärtor så jag får hoppas på en snabb förlossning jag med.

Så var det det där med namn också. Torgrim är väl fint? Eller varför inte Tor-Ulf, som den elaka i Bumbibjörnarna heter. Neee, det blir nog något annat tror jag. Det bestämmer vi senare.

Jag återkommer under dagen.

- Hasse

Kommentarer
Postat av: lina

åhh hoppas det går bra nu, att det går snabb och så smidigt som en födsel bara kan gå! =)

2007-04-03 @ 17:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0