Hemma från BB

Hejsan!

Jag var ju hemma en sväng igår morse för att skriva lite i bloggen och lägga upp lite bilder. Av någon anledning så gick det inte att komma in i bloggen just då så jag for tillbaka till BB istället för att umgås med min nya familj. Ett ganska trevligt ord det där. Familj. Man har ju alltid haft familj uppåt i "trädet" men nu har man grenar under sig också. Väldigt trevligt måste jag säga. Än så länge så har det väl inte blivit en så stor omställning då vi just har kommit hem. Men som vi alla vet så blir det snart ändring på den saken. De korta sovstunderna, det eviga matandet och det eviga tröstandet. Jag kan ju inte säga att det kommer att vara ett rent nöje för det kommer det inte att vara. Men det ska väl tilläggas att det inte är så svårt att hitta motivation till att göra saker för sin lilla grabb och Annah.

Mamma frågade i en kommentar om det gick att ta med hunden upp till Skellefteå när de ska hälsa på. Och ja, det går bra, pappa får följa med....  He he... ja jag vet, dåligt skämt.... Och nej, hunden får ni lämna hemma.

Jag har för en stund sedan skrivit in uppgifter på Försäkringskassans hemsida. I en del av pappadagsanmälan så ska man skriva in sin SGI, sjukpenninggrundande inkomst, som underlag för ersättningen jag ska ha för de 10 dagar jag är hemma nu i början. Jag lämnade in min SGI som jag fått från huvudkontoret för flera månader sedan. Varför måste jag skriva in allt igen? Ja myndigheter är väl lika effektiva som koleldade tåg nuförtiden... Det blir som vanligt att man måste ringa till dem och fråga vad som händer. Det ska nog ordna sig.

Personalen på förlossningen och BB i Skellefteå ska ha stort tack. De har varit alldeles underbara och verkligen gjort vår vistelse till nåt speciellt. De hjälpte inte bara William till världen utan har sett till att vi stackars virriga föräldrar har fått allt vi pekat på och hjälpt oss med allt det praktiska och alla frågor vi har haft. Tänk om alla ställen hade den "servicen" om man kan kalla det service. Vad mycket roligare det skulle vara att ha prata med Försäkringskassan, att gå och handla, äta ute och såna vardagliga saker. Alla försäljare borde gå en kurs på BB i Skellefteå för att lära sig hur man tar hand om sina "kunder". Jag är då jäklarns imponerad av personalen där.

Jahapp, ska vi ta lite bilder som avslutning då. Som vanligt med en liten beskrivning till dem. Jag har fått önskemål på bilder utan mössa och jag tror jag ska leta fram några stycken.

PS.
Initialera för William kommer att bli WC. Jag tycker dock synd om ungarna som ska försöka reta honom för det. Om William har fått en lagom dos gener från både mamma och pappa så finns det risk att VAB-dagarna i Skellefteå kommer öka dramatiskt...
DS.

image43
[ Annah håller ett vakande öga på William ]

image44
[ William har just upptäckt sin hand ]

image45
[ Första bilden på pappa och son, några likheter? ]

image46
[ Både pappa och son är ludna som apor ]

image47
[ William sover gott i min famn ]

image48
[ Nybytt och sjukt nöjd över det ]

image49
[ William äter, notera hur mycket hår han har på huvudet ]

image50
[ Såhär nöjd är man efter en måltid ]

image51
[ William blir badad av Annah för första gången, jag fick ju ta premiärbadet ]

image52
[ Inte jättegladaste pojken just där ]

image53
[ Mamma tröstar och då känns allt lite bättre tycker William, och resten av BB ]

image54
[ Mor och son ska vila eftermiddag tillsammans ]

image55
[ Familjen Curman ]

image56
[ Familjen Curman ]

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Sara

Sjukt snygg kille!! Ja William alltså=P inget ont menat mot dig hasse men du fattar nog=) Han hade ju massor med hår - så gulligt så=) Än en gång grattis!! Hoppas att allt går bra och att ni fortsätter lägga upp blider och berätta hur det går med den nya familjemedlemmen=) *nyfiken*

Hoppas man kan få möjlighet att titta på underverket live nån gång oxo=)

Mvh sara

2007-04-15 @ 00:27:05
Postat av: Jenny

Du. Ring ditt lokalkontor. Det fungerar nog bättre än att ringa en internettjänst, belive you me. Alternativet jag tycker är bäst, men som är mest tidskrävande förvisso, är att du tar din begäran om pappadagar samt ditt intyg från din arbetsgivare om din arbetsrelaterade SGI och trycker upp den under nosen på handläggaren på kundtjänsten. Du har rätt att begära att hon handlägger ärendet medans du sitter där. På så sätt får du klara besked om när, var, hur pengarna betalas ut (det syns direkt när man registrerat) samt att du vet att din SGI är fastställd och att du inte behöver korrigera detta eller fylla i denna information mer i framtiden. Låt dem jobba för dig, inte tvärtom!

2007-04-17 @ 01:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0