Hasse - Försäkringskassan 1-0

Ja då ska jag be att få berätta att matchen mellan mig och FK tog slut ingefär 3 min in i första halvlek. Slutresultatet är väl någon form av TKO (teknisk knockout).

Min SGI och anmälan/begäran om pappadagar godkändes på plats och jag ska få skriftligt "besked" om en vecka. Hon på FK gav mig dock muntligt ok. Vanligtvis nöjer jag mig inte med muntliga besked men hon verkade ha bra koll på vad hon pratade om. Dessutom verkade hon driftig så jag tror att hon fixar det där.

Har fixat tid hos Skellefteå Bil på måndag. Någon vajer till turbon som glappar eller sitter lite löst. Det verkade som om det rörde sig om en fem-minuters-operation inne på verkstaden. Markko i kundtjänsten var f.ö. kanske den trevligaste mest serviceminded person jag någonsin träffat. Stort plus till honom!

På måndag kommer även distriktsköterskan från BVC (Barnavårdscentralen) och ska prata lite med oss. Det är något sådant standardmöte som alla nyblivna har. Förmodligen lite information om vaccinationer och lite sånt där. Bara hon inte försöker tvinga iväg oss på nåt föräldrarmöte där man ska sitta i ring och leka lekar. Då dör jag hellre...

Weeeee, ska byta till sommardäck idag! Sjukt kul. Det kommer dock bli skönt att slippa "smattrandet" från dubbarna i asfalten. Med lite tur slipper jag löpa nya vinterdäck till vintern. Jag kör ju så många mil som ni vet. Nästan 2000 mil på snö varje år. Hur många av er slår det? Inte ens Gunde Svan...

Ska se om jag kan styra upp lite bilder till kvällsfikat.

En annan synonym till försäkringskassan är tydligen Fuck-Up-Kassan som en vis ung dam så tjusigt uttryckte det.

- Hasse

Kommentarer
Postat av: Farmor Bettan

Hade inte tänkt byta till sommardäck förräns efter att vi har varit hos er över valborg. Halkvarning!
Längtar efter att träffa ER!
FK ger jag inte 5 öre för som du vet.

2007-04-18 @ 19:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0