Hårklipparmaskinen pajja mitt i allt

Jahapp...

Jag satt länge och funderade på om jag skulle skriva dessa rader eller inte. Det är väl kanske inget en vanlig människa skulle skylta om. Meeeen, då har jag genom åren aldrig varit rädd för att bjuda på mig själv. Så here goes...

Har börjat få långt hår och då gör jag det jag brukar göra, nämligen tar fram hårtrimmern och kör 10mm över hela skallen. Det tar någon vecka eller två så ser man inte ut som en militär och sen är allt frid och fröjd till några månader senare då det är dags att klippa igen.

Så jag började klippa mig sittandes på en stol i badrummet. Såg hur lockarna föll ned i badkaret och det gick förhållandevis snabbt och smidigt att bli av med kalufsen. Ända tills...

PANG ! Helvetesmaskinen gick sönder i 1000 bitar och där står jag inne i badrummet med en trasig hårklippare i ena handen och en kam i den andra. Ställer mig upp och tittar mig i spegeln och konstaterar att jag har haft bättre stunder framför spegeln. Ser helt klart ut som en riktig galning nu.

Jag ska faktiskt bjuda på bilder, så snäll är jag. Imorgon klockan 09:00 så står jag utanför COOP för att köpa mig en ny maskin. Därute kommer jag stå, med mössa, det kan jag lova. Om det så är 20 grader varmt så kommer mössan att sitta på skallen.

Här kommer bilderna:

PS. Ni kan ju visa lite medkänsla om ni ska skriva elaka kommentarer :) DS.

image80

image81

image82

image83


- Hasse

Kommentarer
Postat av: Sara

Ajdå det var ju inget kul alls det där men jag har varit med om att själva plastgrejjen som bestämmer hur långt det ska bli lossna och han som blev klippt fick världens fartrand a´ 0mm mitt på huvet=P
Det är tur det finns nya och att det nån gång i tiden har uppfunnits en smart sak som mössa=P

2007-04-25 @ 09:11:33
Postat av: Camilla & c/o

Njä, medkänsla ligger inte för mej...
Du ser... annorlunda ut... *garv* :-)

2007-04-25 @ 12:54:51
Postat av: nattis

HAHAHAHA vilken frilla! Som blivande frisör måste jag säga att det är nog bäst om du går till frisörern istället, för att undvika trasiga hårmaskiner :)

Ja men det e klart ni inte får vårt VISA-kort, vi måste ju shoppa till vår tomma garderob varje månad :)

KRAM!

2007-04-25 @ 14:28:31
URL: http://nattsnatts.blogg.se
Postat av: qristall

Det är tur att man bär med sig en del erfarenhet från sina yngre år, så ofta vet man vad som är rätt eller inte + att ens föräldrar har gjort massa bra som man kan tänka på o ev ta till sig. Ni kommer säker att göra ett bra arbete med er lille William :)
Min käre man har råkat ut för ungefär samma som dig, det värsta är att det var jag som skulle klippa honom o jag glömde sätta på "längdmätaren" på apparaten så hans rand blev helt skallig..inte kul vill jag lova! Jag skrattade o han ville "nästan" slå på mig. Haha.
Ha en bra dag /Helen

2007-04-25 @ 14:52:42
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: emeli

lol

2007-04-25 @ 22:32:47
Postat av: A.J

.... känner igen den där frisyren

2007-04-26 @ 21:04:25
Postat av: Jenny

Haha! Helt klart det roligaste jag sett idag! You looked like a freak, man! :-) Första bilden var helt klart bäst! Frågan är väl, har du precis blivit intagen eller precis utsläppt från psyket...

Pluspoäng för att du bjuder på det! Så skön grej. Det där är sånt som inte händer. Det är sånt som man bara hör om eller ser på tv...

2007-04-28 @ 02:47:38
URL: http://mrsthinkalot.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0