Annah har feber

Helt plötsligt säger Annah: "Brr det är så kallt" och går och lägger sig under täcke och filt. Efter ett tag så tar hon tempen och har 39,3 eller vad det var. Så nu ligger hon mer eller mindre utslagen på sängen. Tack och lov så har inte William feber. Har hört historier om när några kompisar åkte in till sjukhuset med febrigt barn. Sjukt jobbigt om jag förstod saken rätt. Hoppas att William för evigt håller sig frisk så man slipper oroa sig. Det går inte att komma ifrån att man som nybliven förälder alltid har en liten oro i sig att nåt ska hända sitt barn. Första nätterna var man orolig för om han andades ordentligt, nu är det mer en liten oro att han ska bli sjuk eller att han har nåt fel i kroppen som vi ännu inte hittat. Jag har idag konstaterat att det inte är något fel på aptiten iallafall. Det är otroligt hur mycket han klarar att äta. Han äter tills han däckar, sjukt roligt att se William somna medans han äter. Sen ligger han helt utslagen :)

Vi är ganska nyfikna på vad han väger och hur lång han är nu. William vägde 3655g när han föddes och några dagar senare vägde han 3350g. En vanlig minskning hos nyfödda. I måndags vägde han 3515g. På måndag ska vi få besök av distriktsköterskan. Hoppas hon har med sig en våg så att man kan väga igen. Vad vi vet så äter han mer än tillräckligt så han borde ha gått upp en hel del. Kanske t.o.m. närmar sig 4000g strecket !!

Tina var just förbi. I senaste personalbladet på Max så hade vår chef skrivit in tre grattishälsningar till de tre nyblivna mammorna i personalen. Däribland Annah. Det var lite komiskt att tre stycken fått barn inom en månad. Han hade dessutom skrivit att det numera delas ut kondomer på restauranger. Gratis. Komiskt. Alla de andra restaurangerna lär ju undra vad som händer på Max i piteå riktigt :)

Nu ska jag ta hand om min febriga fruga ett tag

- Hasse

Kommentarer
Postat av: nattis

Aaa senast jag läste i psykologiboken stog det att barn mår bra av att man pratar med dom :) Speciellt när dom är riktigt små ;) så fortsätt med det!
Nej jag hittade din blogg av en ren slump :) jag tror att det var under listan "senaste inläggen"

:)

2007-04-21 @ 23:35:39
URL: http://nattsnatts.blogg.se
Postat av: nattis

Aa precis mitt destiny :)
Klart att jag ska följa bloggen! ;) den känns intressantare än alla andra modebloggar iallafall

Ha det bra! Hälsa William!

2007-04-22 @ 14:54:34
URL: http://nattsnatts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0