3970g / 54,5 cm

Vi var på besök hos distriktsköterskan idag. William är 13 dagar gammal och har vuxit ordentligt. Vikten är nu 3970g och han är 54,5 cm lång. Han har alltså vuxit 2,5cm sedan födseln och ätit upp sig 600g på 10 dagar. Det är bra jobbat. Det kommer bli en riktig karl av det här lilla knytet.

Idag ska vi åka och storhandla. Jag är verkligen inte förtjust i att springa runt i affärer. Speciellt inte om jag handlar tillsammans med någon. Ibland vill jag stanna och titta på något och ibland vill den jag handlar med stanna vid något. Det betyder att det kan ta hur lång tid som helst att köpa tidning, bröd och smör. Jag har varit upp i natt med William så är ganska trött. Dock så har William sovit ganska bra inatt så jag hoppas att han är vaken nu under dagen så att han fortsätter sova på nätterna nu.

Inatt lyckades William för övrigt med att skita ner sig, kissa sig själv i ansiktet och sedan spy ner sig själv inom loppet av 20 sekunder. Måste ha varit hysteriskt intressant upplevelse. Han började givetvis att gråta men så fort pappa (jag) började prata med honom så blev han tyst och lyssnade på mina visdomsord medans jag tvättade bort allt äckel på honom.

Vi har en liten lek nu William och jag. Vi kallar den lipleken. Jag lipar och han lipar tillbaka. Ibland kan det ta någon minut innan han kommer igång men sen e det fullt ös med lipandet. Vi har kul iallafall.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe! Adjö!

- Hasse

Kommentarer
Postat av: qristall

Haha så underbart med små bebisar:)Grattis o lycka till med William.

2007-04-24 @ 13:26:13
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: qristall

Ja vänta bara, du har en hel del framför dig :)
Mina små "kottar" är 19 o 21 så man har ju upplevt en del. Det mesta bara positivt!

2007-04-24 @ 13:57:36
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0